به کمک این تکنولوژی برنامه ها و دستگاه‌های مختلف قادرند تا به وسیله اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و تبادل اطلاعاتی داشته باشند و حتی می‌توانند صحبت کنند. برای مثال می‌توان به یخچال‌های هوشمند که به اینترنت متصل می‌شوند اشاره کرد که به شما موجودی و تاریخ انقضا مواد غذایی درون یخچال را اطلاع می‌دهد.

اینترنت اشیاء IOT چیست؟

منظور از IOT (Internet of Things) یا اینترنت اشیاء متصل شدن دستگاه‌ها و وسایل مختلف از طریق اینترنت به یکدیگر است. به کمک این تکنولوژی برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف قادرند تا به وسیله اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و تبادل اطلاعاتی داشته باشند و حتی می‌توانند صحبت کنند. برای مثال می‌توان به یخچال‌های هوشمند که به اینترنت متصل می‌شوند اشاره کرد که به شما موجودی و تاریخ انقضا مواد غذایی درون یخچال را اطلاع می‌دهد. در حقیقت، اینترنت اشیاء این امکان را فراهم می‌سازد تا وسایل و دستگاه‌های مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت‌های اینترنتی مدیریت و کنترل نمایید.

IOT فرصت‌هایی را برای ادغام و اتصال مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر، سیستم‌هایی مانند: خودروهای هوشمند، یخچال‌های هوشمند و خانه‌های هوشمند و نیز آسانسورهای هوشمند بوجود آورده که این روزها در زمینه‌های مختلفی مورد توجه هستند.

معرفی سیستم

سیستم کنترل از راه دور آسانسور بر اساس اینترنت اشیاء، برنامه‌ای است برای استفاده از اینترنت اشیاء، که بر روی سیستم نظارت هوشمند جمع آوری داده ها، انتقال داده، موقعیت‌ها و ارتباطات تمرکز دارد. این سیستم مانیتوزینگ آسانسور، نجات، عیب‌یابی، گزارش و پردازش مشکلات زمینه است. این سیستم می‌تواند به طور مؤثری بهره‌وری تعمیر و نگهداری را بهبود بخشد.

عملکرد ماژول سیستم

عملکرد ماژول تابعی از طرح کلی به شرح زیر است:

1. مانیتورینگ ایمنی آسانسور و ماژول اجرا: عمدتا از سنسورهای مختلف استفاده می‌شود و پارامترهای عملکردی هر بخش از آسانسور مانند ولتاژ و جریان مصرفی، ولتاژ فعلی سیستم موتور، درجه حرارت موتورخانه و پارامترهای دیگر را جمع آوری می‌کنند.

2. ماژول ارتباطی: به طور عمده استفاده از فن آوری ارتباطات سیمی / بی سیم برای انتقال داده‌های آسانسور به سرور مرکزی.

3. واحد ذخیره‌سازی: چک کردن تعمیر و نگهداری آسانسور و پشتیبان گیری خرابی و ایرادات.

4. ماژول نظارت از راه دور: دریافت زمان واقعی خرابی آسانسور و اطلاعات افراد به دام افتاده، تنظیم به موقع خرابی داده‌ها، نمایش وضعیت فعلی آسانسور در زمان واقعی .

5. ماژول پیش تشخیص: جستجوی داده‌های قطعات آسانسور، پیشبینی مشکلات احتمالی اجزاء آسانسور و اطلاع‌رسانی به پرسنل تعمیر و نگهداری.

6. نجات از راه دور: برای اطلاع رسانی به پرسنل نگهداری از طریق اس ام اس، تلفن اینترنتی در همان زمان،

از طریق ویدئو، صحبت برای آرام کردن افراد به دام افتاده.

7. گزارش واحد تولید: کل آسانسور، استفاده از قطعات، وضعیت خرابی‌ها با استخراج داده‌ها از واحد ذخیره‌سازی، تشکیل گزارش، راهنمایی برای سازنده به جهت بررسی کیفیت قطعات.

8. ماژول پذیرش و پردازش در سایت: از طریق ipad و گوشی‌های هوشمند به اطلاعات و دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری رسیدگی می‌شود. با توجه به اطلاعات دستورالعمل، تعمیر و نگهداری آسانسور یا عملیات نجات انجام می‌شود.

نوشتهٔ قبلی
نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی
نوشتهٔ بعدی
نرخ نامه سرویس سندیکای آسانسور 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Instagram

شرکت الفارس ارائه دهنده

 مشاوره فنی و تخصصی به مشتریان در زمینه آسانسورها و پله‌های برقی.

نصب آسانسورهای  و پله برقی مدرن با استفاده از تجهیزات با کیفیت.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و اضطراری آسانسورها بر اساس استانداردهای ایمنی.

ارتقاء و به‌روزرسانی آسانسورهای قدیمی به منظور افزایش کارایی و ایمنی.

دارنده گواهی از سندیکای آسانسور و گواهی صمت،

 اخذ فوری استاندارد آسانسور

الفارس متخصص سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی