آسانسور فضایی ژاپن، رویایی برای اعزام انسان به فضا

این روزنامه نوشته است دو ماهواره کوچک ژاپن که به فضا پرتاب شده بود و وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شده است می‌تواند برای اجرای این طرح کمک بسیار مهمی باشد.

آن‌ها در واقع پیشگام اجرای برنامه رها کردن یک آسانسور فضایی هستند که با کابل به این ماهواره ها مرتبط است و در مدار زمین رها می‌شود و بین آن‌ها یک دستگاه محرک قرار داده می‌شود که مانند یک بالابر عمل می‌کند و دوربین‌هایی هم برای ضبط تحرکات این بالابر بر روی ماهواره‌ها نصب شده است.

در صورتی که این عملیات فضایی با موفقیت انجام شود اولین گام برای ایجاد آسانسور فضایی از زمین تا فضای ماورای جو برداشته می‌شود.

شرکت اوبایاشی ژاپن هم بخشی از این فعالیت را به صورت آزمایشی دنبال می‌کند و در آن مشارکت کرده است این شرکت می‌خواهد یک ایستگاه فضایی بالاتر از 36 هزار کیلومتری سطح زمین ایجاد کند.

این کار قرار است تا سال 2050 میلادی انجام شود و یک کابل طولانی نیز در اقیانوس آرام قرار داده می‌شود تا به این ایستگاه فضایی مرتبط شود.

این شرکت می‌خواهد دستکم شش آسانسور بسازد که طول آن‌ها 18 متر و عرض آن‌ها نیز 7.2 متر است هر کدام از این بالابرها ظرفیت حمل 30 نفر را دارد و سرعت آن‌ها 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود با این حساب سفر بین زمین تا فضا برای این آسانسورها نزدیک به یک هفته به طول می‌انجامد.

این شرکت ژاپنی پیش بینی کرده است که برای انجام این طرح زمین – هوا – فضا نزدیک به 125 میلیارد دلار هزینه خواهد شد با این وصف محققان هنوز موفق نشده‌اند برای ساخت این کابل‌ها، موادی فوق سبک و بسیار قوی پیدا کنند.

نوشتهٔ قبلی
کلیه استاندارد های آسانسور
نوشتهٔ بعدی
خرید آسانسور از جای معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Instagram

شرکت الفارس ارائه دهنده

 مشاوره فنی و تخصصی به مشتریان در زمینه آسانسورها و پله‌های برقی.

نصب آسانسورهای  و پله برقی مدرن با استفاده از تجهیزات با کیفیت.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و اضطراری آسانسورها بر اساس استانداردهای ایمنی.

ارتقاء و به‌روزرسانی آسانسورهای قدیمی به منظور افزایش کارایی و ایمنی.

دارنده گواهی از سندیکای آسانسور و گواهی صمت،

 اخذ فوری استاندارد آسانسور

الفارس متخصص سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی