در این مقاله قصد داریم بحث آموزش پله برقی رو به اختصار توضیح دهیم.

پله برقی وسیله اس است که در مسیر حرکت افراد پیاده تعبیه شده و جهت بالا یا پایین بردن آنها در دو طبقه غیر همسطح بکار می رود.

این وسیله توسط استپ، نیروی محرکه برقی و قطعات مکانیکی، الکتریکی والکترونیکی به حرکت درآمده و باعث جابجایی افراد می گردد.

این وسیله دارای بیشترین ظرفیت حمل در مقایسه با تجهیزات مشابه مانند آسانسورها را دارد.

پله های برقی از تجهیزات حمل و نقل پرطرفدار در مکان هایی مانند: ترمینال های مسافری، مترو، مجتمع های تجاری و تفریحی است. پله های برقی به طور عمومی در محیط هایی نصب می گردند که نصب آسانسور ممکن نباشد (که در همان مکان پله های ثابت نصب میشوند ) یا ترافیک رفت و آمد بسیار بالا باشد.

از مزیت های اصلی پله های برقی ظرفیت بالای، عدم وجود زمان انتظار برای مسافران و اشغال فضایی تقریبا یکسان با پله های معمولی را میتوان نام برد.

پیاده روی متحرک

دستگاهی دارای سیستم رانش که جهت جابجایی افراد استفاده می گردد.

سطحی که افراد برروی آن حمل می گردند (پالت/تسمه) در همه حال موازی جهت حرکت بوده و به طور پیوسته حرکت می نماید.

طبقه بندی پله برقی براساس نحوه کاربرد

  • پله برقی های سبک Commercial
  • پله برقی های نیمه سنگین Medium Duty
  • پله برقی های سنگین Heavy Duty
  • پله برقی های خاص Spiral , Levytator , Helixator …

طبقه بندی پله برقی بر اساس محل قرارگیری

  • پله برقی برای محیط های بسته Indoor مانند مراکز تجاری، ایستگاه مترو و …
  • پله برقی برای محیط های نیمه بسته Semi outdoor مانند پل های عابر و …
  • پله برقی برای محیط باز Outdoor که مستقیما در برابر شرایط محیطی و بارندگی برف و باران قرار می گیرند.

آموزش چیدمان پله برقی

چیدمان، تعداد و نوع پله برقی و پیاده روی متحرک در یک مجتمع به عواملی مانند نوع کاربری، تعداد مسافر برآورد شده و زمانهای پیک مسافری برآورد شده بستگی دارد و می توانند به صورت های زیر باشد:

  • چیدمان تکی/منفرد (Single) : پرکابرد ترین روش استقرار پله برقی، به صورت تکی می باشد. در چیدمان تکی مسافرین باید برای رسیدن به پله بعدی مسیر کوتاهی را طی کنند. به لحاظ استراتژیک این مسیر کوتاه می تواند از طریق ایجاد انگیزه برای خریدار منجر به فروش بیشتر گردد. این نوع چیدمان برای مراکز تجاری که حرکت مسافرین به یک سمت می باشد توصیه می گردد. در این روش چیدمان برای برگشت مسافر به طبقه همکف نیاز به استقرار پله ثابت، آسانسور و یا تعبیه پله برقی در سمت دیگر مجتمع می باشد.
  • چیدمان تکی ممتد (Single Continuous)
  • چیدمان تکی مستقل (Single Non-continuous)
  • چیدمان موازی (Parallel/Double) : چیدمان موازی عموما در ساختمانهایی که با جابجایی حجم زیادی از مسافر در زمان مشخص مانند: فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و … مواجه می باشند توصیه می گردد. همچنین از این نوع چیدمان به علت احتمال عدم تمایل مسافرین برای بازدید از طبقات فوقانی در مراکز خرید کمتر استفاده می گردد.
  • چیدمان موازی ممتد (Parallel/Double continuous)
  • چیدمان موازی مستقل (Parallel/Double Non-continuou)
  • چیدمان ضربدری (Crosswise): این چیدمان متوالی به مسافرین امکان این را می دهد تا سریع ترین حرکت را بین دوطبقه یا بیشتر داشته باشند. استفاده از جانمایی ضربدری منجر به کاهش تراکم جمعیت در پاگرد پله های برقی گردیده لذا در مناطق پرجمعیت و دارای ترافیک مسافری زیاد مانند ساختمان های اداری، خدماتی و فروشگاه های بزرگ توصیه می گردد.
  • چیدمان ضربدری ممتد (Crosswise Continuous)

مکانیزم های صرفه جویی در انرژی

امروزه صرفه جویی در انرژی مصرفی از معیارهای مهم در انتخاب برندهای مختلف می باشد، لذا سازندگان تجهیزات پله برقی و پیاده روی متحرک سعی در استفاده از بهترین مکانیزم ها در جهت صرفه جویی انرژِی می کنند.

از مکانیزم های مرسوم در جهت صرفه جویی در مصرف انرژی پله های برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم On/Off یا Stop/Go: این سیستم دارای راداری است که در زمان تشخصی حضور مسافر در پیرامون محدوده تعریف شده و نیز روی پله برقی، دستور حرکت نرمال را به پله برقی می دهد. در زمانی که مسافر بر روی پله برقی نباشد و پس از گذشت زمان معین، دستور خاموش نمودن پله برقی را صادر می نماید.
  • سیستم مدیریت سرعت حرکت: در سیستم فوق زمانی که مسافر بر روی پله برقی حضور ندارد، سیستم از توان موتور کمتری استفاده نموده بنابراین سرعت پله برقی کاهش می یابد. در زمان تشخیص حضور مسافر، سیستم یاد شده اقدام به افزایش تدریجی سرعت پله برقی نموده تا پله برقی نهایتا با سرعت نامی حرکت کند.
  • سیستم ترکیبی: در سیستم های ترکیبی از دو حالت Stop/Go و سیستم مدیریت سرعت حرکت پله برقی استفاده می گردد. در زمان عدم حضور مسافر ابتدا سرعت کاهش یافته و پس از گذشت مدت معین به شرطی که مسافری از پله برقی استفاده نکرده باشد، پله برقی خاموش می شود و با حضور مجدد مسافر در محدوده قابل تشخیص پله برقی مجددا شروع به حرکت خواهد نمود.
  • مکانیزم تشخیص نوری: این مکانیزم شبیه به سیستم فوتوسل درب آسانسور ها می باشد، در صورت قطع مدار نوری توسط مسافر، مکانیزم پله برقی شروع به حرکت می نماید.
  • مکانیزم تشخیص راداری: در سیستم یاد شده در صورت حضور مسافر در محدوده مشخص، مکانیزم پله برقی فعال خواهد شد.
  • مکانیزم تشخیص ترکیبی: در سیستم ترکیبی از دو مکانیزم سنسور نوری و سیستم رادار به صورت همزمان استفاده می گردد. با توجه به اینکه احتمال حضور مسافر در محدوده رادار و انصراف در استفاده از پله برقی محتمل می باشد لذه سیستم فوق توصیه می گردد.

آموزش اجزای پله برقی:

موتور: موتور پله برقی نیز همانند موتورهای معمول آسانسور از نوع سه فاز AC می باشند. موتور پله برقی بطور معمول از انواع چهار یا شش قطبی بوده و هرگاه تعداد قطبهای موتور افزایش یابد مکانیزم حرکتی آن نیز نرمتر خواهد گردید. موتورهای پله برقی می تواند دارای دو نوع اتصال سیم پیچی ستاره و مثلث بوده که در هنگام اوج ترافیک استفاده از حالت مثلث و در زمانهای معمولی استفاده از اتصال ستاره ای جهت کاهش مصرف انرژی توصیه میگردد.

گیربگس: عموما سه دسته گیربکس در پله های برقی به کار می رود:

گیربکس ساده (Spur gear): که به وسیله زنجیر، محورهای دستگیره و استپ ها را به حرکت در می آورد.

گیربکس حلزونی (Worm gear): گیربکس های حلزونی که از پرکاربرد ترین ها در این صنعت می باشند بدلیل راندمان مناسب، وظیفه انتقال حرکت توسط زنجیز به محورهای دستگیره و استپ ها را به عهده دارند. امروزه در بیشتر پله های برقی از گیربکس های حلزونی به علت راندمان بالایی که دارند، استفاده می شود. همچنین گیربکس های حلزونی در شرایط کاری خود صدای کمتری را تولید می کنند.

گیربکس خورشیدی (Planetary gear): به طور کلی گیربکس دنده خورشیدی بسته به میزان کاهش دور، از طبقات مختلف تشکیل می شود که در هر طبقه نسبت های دور به طور معین و به صورت مستقل کاهش می یابد. بدین نحو که تعدادی چرخ دنده دور ورودی هر طبقه را کاهش داده و به طبقه بعد منتقل می نمایند. استفاده از این نوع گیربکس ها در صنعت پله برقی بسیار اندک می باشد.

شفت اصلی (Drive shaft):

شفت اصلی عموما از یک محور فولادی ثابت و یک شفت توخالی از جنس چدن سخت تشکیل شده که توسط بلبرینگ ها با عمر طولانی و بی نیاز از نگهداری به یکدیگر متصل می باشند. محور فولادی ثابت کلیه نیروهای خمشی وارده از استپ ها را جذب نموده و شفت توخالی نیز وظیفه جذب نیروهای ایجاد شده به دلیل انتقال قدرت به زنجیر استپ ها را به عهده دارد.

چرخدنده استپ (Step Chain Sprocket):

پس از تولید نیروی محرکه توسط موتور، نیروی مذکور توسط شقت به چرخدنده های استپ منتقل می گردد. حرکت چرخدنده یاد شده منجر به حرکت زنجیر استپ می گردد.

زنجیر استپ(Step Chain):

عموما زنجیر استپ پله برقی از جنس فولاد ساخته می شود. پس از انتقال حرکت موتور پله برقی، زنجیر استپ اقدام به حرکت در مسیر مشخص که توسط هدایت گرها محدود گردیده نموده و بدلیل استقرار استپ بر روی زنجیر، حرکت زنجیر باعث حمل استپ می گردد. روغنکاری قطعه فوق برای عدم ایجاد سر و صد ا و کاهش استهلاک، از اهمیت بالایی برخوردار است.

استپ(Step):

به هریک از پله های پله برقی استپ می گویند. این قطعه مهمترین واصلی ترین واحد حرکتی پله برقی است، که نقش اصلی در جابجایی مسافر را به عهده دارد. امروزه استپ ها را از جنس الومینیوم می سازند که باعث کاهش وزن استپ، کاهش مصرف انرژی و احتمال زنگ زدگی و خوردگی در آن را به حداقل می رساند.

پالت (Pallet):

در پیاده روهای متحرک به جای استپ از پلیت های عاجداری استفاده می کنند که به آنها پالت می گویند. مانند استپ در پله های برقی این قطعه نیز از اهمیت بسزایی در مکانیزم حرکتی و جابجایی مسافرین در پیاده روهای متحرک برخوردار است. جنس پالت ها نیز به علت خاصیت ضد زنگ، ضد خورندگی و نیز وزن کم از آلمینیوم دایکاست است.

هند ریل (Handrail):

به منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین بر روی پله برقی و پیاده روهای متحرک، نوارهای متحرکی برروی نرده های کناری پله برقی نصب میگردد که به آن دستگیره پله برقی یا هندریل گویند. هندریل حرکت خود را از سیستم محرکه پله برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ ها دارد. بدین ترتیب مسافرین با نگهداشتن هندریل ها می توانند تعادل خود را در طول مسیر حرکت، به شکل ایمن حفظ نمایند.

سیستم محرکه هند ریل(Handrail Drive):

حرکت هندریل از طریق چرخ بزرگی که قدرت حرکت خود را مستقیما از گیربکس و موتور اصلی می گیرد تامین می گردد.

ترمز اصلی (Servicr Brake):

ترمز اصلی وظیفه توقف کامل پله برقی را برعهده دارد. در زمان آغاز حرکت فک های ترمز از محور اصلی فاصله گرفته و پس از انتقال قدرت حرکت از موتور به محور اصلی، پله برقی شروع به حرکت می نماید. در زمان توقف نیز موتور از سرعت پله برقی کاسته و با بسته شدن فک ها حرکت متوقف می گردد.

ترمز ایمنی ثانویه (Safety Brake):

پله های برقی در شرایطی که ارتفاع آن بیش از 6 متر باشد باید مجهز به ترمز ایمنی باشند.ترمز یاد شده در زمان فعال شدن مکانیزم های ایمنی و دریافت ذپیغام خطا فعال شده و منجر به توقف پله برقی می گردد.

تابلو فرمان:

پله های برقی نیز مانند آسانسور ها دارای تابلو فرمان بوده که به عنوان مغر متفکر، مسیولیت کنترل عملکرد کلیه سویچ های ایمنی و نیز برنامه ریزی پله برقی را بر عهده دارد.

سازه اصلی پله برقی (Truss):

سازه اصلی پله برقی که به آن خرپا نیز می گویند، معمولا به صورت یکپارچه ساخته می شود. در صورتی که طول پله برقی زیاد باشد و یا محل نصب محدودیت داشته باشد آن را در دو یا سه تکه می سازند. در صورت چند تکه بودن سازه اصلی محل های اتصال توسط پیچهای مخصوصی بر روی زمین یا در ارتفاع به هم وصل می شوند. عموما جهت اجتناب از انتقال ارتعاش تجهیزات در زمان حرکت، پله های برقی مستقیما به سازه متصل نشده و توسط واسطه هاس لرزه گیر این امر صورت می گیرد.

شانه و کامپلیت (Comb & Combplate) :

در قسمت بالا و پایین پله برقی، در محلی که استپ ها پس از طی مسیر به داخل پله برقی هدایت می شوند، موانع ثابت و دندانه داری نصب شده، تا ضمن سهولت در خروج مسافرین، مانع ورود جسم خارجی و یا اعضای بدن به داخل پله برقی گردد. به قطعات یاد شده شانه گفته می شود و به محلی که شانه ها بر روی آن نصب می گردند تکیه گاه شانه یا کامپلیت گویند.

بالستریت (Balustrades):

به منظور جدا نمودن مسیر حرکت مسافرین بر روی پله برقی ،ایجاد ایمنی و جلوگیری از سقوط از روی پله برقی ،ترده هایی با طرح های مختلف در کناره های مسیر حرکت مسافرین تعبیه میگردد.نرده های یاد شده علاوه بر ایجاد فضای ایمن برای مسافرین معمولا برای نصب هندریل نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

عموما در پله برقی های سبک از بالستریت های شیشه ای استفاده میگردد.که علاوه بر زیبایی،بدلیل سبکی بار کمتری را بر سازه پله برقی و نهایتا ساختمان وارد نماید.

برای پله برقی هایی که از نوع سنگین و پر ترافیک میباشند و یا در محل های پر تردد ،جهت حمل و نقل عمومی(از قبیل مترو ها و…)نصب میگردد.عموما از بالستریت های فلزی استفاده میگردد.بالستریت های فلزی بعلت مقاومت بیشتر بخصوص برای مسیرهایی که مسافرین بار و چمدان مسافرتی حمل می نمایند و یا تراکم جمعیت بالایی وجود دارد،توصیه میگردد.

اسکرت (Skirting Panels) :

صفحاتی که در دو طرف پله برقی در مجاورت مسیر حرکت استپ ها قراردارند.اسکرت نامیده میشود.صفحات یاد شده وظیفه هدایت استپ هارا بر عهده داشته و هدایت گرهاGuide Pad استپ با کشیده شدن بر روی این صفحات باعث هدایت استپ ها به میانه پله برقی میگردند.معمولا توسط مکانیزم های مختلف مسیر حرکت هدایت گرهای استپ بر روی اسکرت روغنکاری شده تا ضمن به حداقل رساندن اصطکاک از گیر گرد استپ ها و ایجاد صدای ناهنجار جلوگیری گردد.مطابق استاندارد جهت جلوگیری از گیر کردن پای مسافرین بین استپ و اسکرت باید حداکثر فاصله مجاز بین استپ و اسکرت کنترل شده و نیز جهت جلوگیری از ورود جسم خارجی از برس های محافظ استفاده گردد.اسکرت باید صاف بوده و اتصالات آن به صورت لب به لب باشد.

کلدینگ (Cladding):

به صحات جانبی و زیرین پله برقی که در نمای بیرونی آن قرار میگیرند کلدینگ گویند.صفحات کلدینگ عموما از ورقه های استیل میباشد،اما در صورت در خواست مشتری برخی از برندها اقدام به نصب کلدینگ های شیشه ای و یا آینه ای نیز می نمایند.

دکمه توقف اضطراری :

شامل دکمه قرمز رنگی است که جهت توقف پله برقی در شرایط اضطراری استفاده می گردد.جهت توقف اضطراری حرکت پله برقی دکمه قرمز رنگ قابل رویتی در گوشه پایین سمت راست ورودی و خروجی پله برقی باید نصب گردد.

باید امکان توقف اضطراری پله برقی به هر دلیلی از قبیل سقوط مسافر،زمین خوردن،گسر کردن جسم خارجی و یا گیر کردن اعضای بدن در داخل پله برقی وجود داشته باشد.

طبق استاندارد در محل هایی که قابل دسترسی باشند باید دکمه های توقف اضطراری پیش بینی شده و روی آنها علامت و نوشته مشخص کننده کاربرد آن وجو داشته باشد.طبق استاندارد ملی رنگ دکمه توقف اضطراری باید قرمز بوده و در فاصله کم از آن کلمه stop نوشته شده باشد.

دکمه یادشده باید در ابتدا و انتهای پله برقی حتما وجود داشته باشد.همچنین در مواردی که طبق استاندارد نیاز به تعبیه تعداد بیشتری دکمه اضطراری نیاز می باشد،فاصله بین آنها نیز نباید از15متر برای پله برقی 40متر برای پیاده روی متحرک تجاوز نماید.

در پله های برقی با ارتفاع بیش از 12متر و در پیاده روی متحرک با طول بیش از 40متر در میانه مسیر نیز باید دکمه توقف اضطراری نصب گردد.

فلایویل (Flywheel) :

فلایویل،صفحه ای است گرد و سنگین که در قسمت فوقانی موتور قرار میکیرد.وزنه یاد شده جهت توازن و تامین حرکت آرام و یکنواخت پله برقی استفاده می شود.در زمان قطعی برق می توان توسط چرخاندن فلایویل نسبت به حرکت پله برقی اقدام نمود.استفاده از فلایویل به خصوص در زمانی که قطعه ،لباس و اعضای بدن در بین استپ و یا زیر کامپلیت گیر نموده باشد،از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

مکانیزم های روغنکاری (Lubrication):

این پله برقی ها به دلیل استفاده در محیط های حمل و نقل عمومی و ارتفاع زیاد نیازمند سیستم روغنکاری اتوماتیک می باشند.این سیستم از طریق کنترلر الکترونیکی قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی جهت روغنکاری بهینه زنجیرها را داراست.

آموزش مراحل طراحی و نصب پله برقی و پیاده روی متحرک:


  • برداشت ابعاد و نقشه ها
  • آنالیز ترافیک-مشخص شدن تعداد دستگاه مورد نیاز
  • انتخاب نوع محصول
  • بررسی الزامات بومی و EN115 با وضعیت موجود و اصلاح طبق مقررات
  • تهیه نقشه های ساخت و تایید آن توسط کارفرما
  • تامین نشیمنگاه ها و قلابهای سقفی مورد نیاز
  • ساخت پله برقی طبق نقشه های تایید شده

مرحله دوم : حمل و جایگذاری

  • حمل پله برقی و متعلقات به محل پروژه
  • تامین تکیه گاه ها و چاله های آسانسور طبق مشخصات ارائه شده
  • انتقال پله برقی به محل نصب
  • جایگذاری پله های برقی در محل مشخص شده
  • تراز نمودن پله برقی

مرحله سوم : راه اندازی و تحویل

  • تکمیل مونتاژ قطعات
  • اتصال سوکت های کابل های برق و فرمان
  • اتصال زنجیر های استپ
  • نصب اسکرت
  • نصب بالستریت
  • نصب کابل،نمایشگر جهت سنسورها
  • نصب دک های داخلی و خارجی
  • نصب کلدینگ های جانبی و تحتانی
  • نصب هندریل
  • نصب ورودی هندریل
  • نصب صفحات بازرسی و سرویس
  • نصب برس های فاصله انداز
  • نصب شانه ها
  • نصب برق اصلی و روشنایی ها
  • راه اندازی در حالت رویزیون
  • نصب کامل پنل های بالستریت
  • راه اندازی نهایی پله های برقی
  • تحویل به کارفرما
  • مسدود نمودن ورودی ها تا زمان بهره برداری
  • شروع قرارداد سرویس ونگهداری

سرویس و نگهداری پله برقی

با نگاهی گذرا به وضعیت پله برقی های نصب شده در کشور، این نکته به خوبی مشهود می شود که عدم سرویس مناسب وبه موقع پله برقی خساراتی متوجه کابران این صنعت مدرن میگردد.

از طرف دیگر، نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در پله برقی دارای عمر مفید مخصوصی میباشند. بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات ،حتی با داشتن بهترین برنامه سرویس و نگهداری، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد.

حال اگر نداشتن برنامه راهبری سرویس و نگهداری برای بسیاری از پله برقی های کشور و یا برنامه سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائی بسیاری از افراد و شرکتهای با سیستم های کار شده ، را هم به موارد فوق اضافه کنیم به راحتی به وضعیت بغرنج پله برقی های کشور پی می بریم.

با توجه به اینکه پله برقی یکی ازتجهیزات قیمتی نصب شده در ساختمان ، واماکن می باشند لذا تعویض آن(هم از نظر اجرائی و هم از نظر اقتصادی) به راحتی امکان پذیر نیست. پس بهینه سازی و سرویس اصولی می تواند در این زمینه کار ساز شده و به احیاء ارزش بیانجامد.

اگر همواره پله برقی های شما در حال بهره برداری باشند می توانند ارزش ساختمان ، رضایت شهروندان در اماکن عمومی را با لا ببرد و باعث ایجاد انگیزه های جدیدی گردد.

تاریخچه پله برقی در جهان :

در سال 1859 ناتان آمیز (Nathan Ames) امریکایی اولین امتیاز ثبت اختراع را به نام خود تقاضا نمود و عنوان آن را پله های گردان گذاشت. شکل این پله ها به صورت مثلث متساوی ا-لاضلاع بود که از طریق آن مسافرروی یک ضلع سوار شده و در انتها پیاده می گردید.

در سال 1889 شخصی به نام لیمون سودر (Leamon Souder) نیزتلاش هایی در زمینه اختراع تجهیزاتی به شکل پله برقی داشته است.

در سال 1892 شخصی به نام جسی رنو (Jesse Reno) اختراع خود را در انگلیس تحت عنوان آسانسور با پله های متوالی ثبت نمود.

نام پله برقی نخستین بار در سال 1900 میلادی برای پلکان متحرکی به کار رفت که در نمایشگاهی در شهر پاریس به نمایش گذاشته شده بود. در نمایشگاه یاد شده محصول مشترک اوتیس و سی برگ توانست جایزه اول نمایشگاه را کسب نموده و پایه گذار صنعت پله برقی گردند.

تاریخچه پله برقی در ایران :

متاسفانه تاریخ مستند و دقیقی از ورود اولین پله برقی به ایران در اختیار نمی باشد. اولین گزارشات ثبت شده گواه بهره برداری از پله های برقی در فروشگاه فردوسی تهران و در سال 1338 می باشد. فروشگاه فردوسی از اولین فروشگاه های مدرن می باشد که توسط شرکت های المانی در ایران راه اندازی گردید.

پله برقی نصب شده در فروشگاه فردوسی ساخت شرکت O&K آلمان بوده است. پله برقی های فروشگاه بزرگ ایران و فروشگاه قدس که در اوایل سال 1350 را ه اندازی گردیدند نیز محصول کمپانی اوتیس بودند. در سالهای قبل انقلاب اسلامی سه شرکت بزرگ خارجی اوتیس، شیندلر و O&K بیشترین سهم بازار ایران را در اختیار داشتند.

امروزه در ایران پله برقی به عنوان یکی از المانهای مهم در جابجایی مسافر در مجتمع های تجاری، مراکز خرید، اماکن عمومی و ترانزیت محسوب می گردد.

برند های مطرح در صنعت پله برقی :

ازبرند های معروف بین المللی در زمینه پله برقی و پیاده روی متحرک می توان کمپانی های اوتیس، شیندلر، کنه و تیسن کروپ را نام برد.

رکوردها در صنعت پله برقی :

  • پله های برقی اولیه دارای استپ هایی از جنس چوب بودند. پس از حریقی که در سال 1987 در متروی لندن اتفاق افتاد و 31 نفر جان خود را در این حادثه از دست دادند، استفاده از استپ های چوبی منسوخ شد.
  • در حال حاضر در ایستگاه گرین فورد لندن یک دستگاه پله برقی که دارای 306 استپ چوبی بوده به طول 61 متر و ارتفاع بالابری 26 متر موجود می باشد.
  • متروی مسکو در روسیه در سال 1935 بهره برداری شد. پله برقی نصب شده در یکی از ایستگاه های متروی مسکو با دارا بودن 126 متر طول و 740 استپ، رکورد دار می باشد.
  • رکورد کوتاه ترین پله برقی متعلق به پله برقی فروشگاه اوکادایا مور در کاواساکی ژاپن می باشد که به ارتفاع 83 سانتی متر نصب گردیده است.
  • طولانی ترین پله برقی بدون ساپورت میانی نیز به طول 62 متر در دفتر مرکزی خبرگزاری CNN در اتلانتا تعبیه شده است.

میدانیم که پله های برقی پس از نصب قابلیت جایگزینی و تغییر را ندارند یا اینکار دارای هزینه های بسیار بالایی بوده که کارفرمایان را دچار خسارت های زیادی می کند. با توجه به این امر، انتخاب پله برقی مناسب برای هر کاربری بسیار مهم است.

نوشتهٔ قبلی
انواع پله برقی
نوشتهٔ بعدی
پله برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Instagram

شرکت الفارس ارائه دهنده

 مشاوره فنی و تخصصی به مشتریان در زمینه آسانسورها و پله‌های برقی.

نصب آسانسورهای  و پله برقی مدرن با استفاده از تجهیزات با کیفیت.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و اضطراری آسانسورها بر اساس استانداردهای ایمنی.

ارتقاء و به‌روزرسانی آسانسورهای قدیمی به منظور افزایش کارایی و ایمنی.

دارنده گواهی از سندیکای آسانسور و گواهی صمت،

 اخذ فوری استاندارد آسانسور

الفارس متخصص سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی