نکاتی که باید درباره سرویس و نگهداری آسانسور بدانید

در این بخش از مجله الفارس سعی داریم به مهمترین نکته در مرحله بهره‌وری از یک آسانسور یعنی سرویس و نگهداری بپردازیم. سرویس و نگهداری یک آسانسور به صورت‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که در مطالب مختلف به صورت اختصار در سایت قرار خواهند گرفت.

سرویس و نگهداری از آسانسور به منظور بررسی قطعات و نظارت کلی بر عملکرد آن‌ها است. هر نوع ماشین و یا سیستمی بعد از نصب و در هنگام بهره‌وری نیاز به نگهداری و سرویس جهت بهبود و کنترل عملکرد و ایمنی دارد. پس می‌توان به طور قطع گفت که خدمات پس از فروش (خدمات نگهداری) به میزان نصب آسانسور دارای اهمیت ویژه است و بایستی به اندازه نصب برای آن زمان صرف نمود.

سرویس و نگهداری به صورت‌های مختلف انجام می‌گیرد که عمومی‌ترین آن به صورت ماهی یکبار توسط فرد متخصص انجام می‌شود. هنگامی که به صورت مرتب یک دستگاه آسانسور بازرسی و سرویس شود می‌توان از خطرات احتمالی بعدی جلوگیری نمود چراکه در صورت خرابی یک قطعه و عدم رسیدگی به آن ممکن است کل سیستم را مختل نماید. به عنوان مثال می‌توان از اختلال در سیم بکسل و یا سیم‌های آسانسور یاد کرد که می‌توانند به سادگی سبب آسیب به فلک‌های کششی آسانسور شده و در نهایت امکان پارگی سیم‌بکسل و سقوط آسانسور را به همراه داشته باشد که این امر خسارات مالی و جانی زیادی را وارد می‎نماید. با این وجود نباید از این امر مهم به سادگی گذشت چراکه هزینه‌های صِرف تعمیر موردی بسیار گزاف‌تر از هزینه‌های ماهیانه سرویس و نگهداری آسانسور خواهد بود.

در ذیل به بررسی سرویس و نگهداری و تعمیر موردی آسانسور خواهیم پرداخت.

به طور اعم کلیه وسیله‌های مکانیکی که ما به طور مداوم (مانند خودرو) از آن‌ها استفاده می‌نماییم، نیاز به سرویس و نگهداری ادواری دارند که این مراحل شامل بازرسی و بازبینی از کلیه قطعات دستگاه و اطمینان حاصل کردن از عملکرد درست قطعات می‌باشد که این امر ضروری بوده و برای پیشگیری از خطرات احتمالی بعدی و ایجاد نقص در کل یک سیستم مکانیکی می‌باشد. بنابر این امر آسانسور نیز به عنوان یک ماشین پیچیده مکانیکی از قاعده مستثنی نبوده و دارای شرایط ویژه خاص خود است چرا که مستقیم با جان افراد در ارتباط بوده و بایستی به لحاظ امنیتی کارا و قابل اطمینان باشد.

با توجه به مطالب فوق در وسایل مکانیکی زمانی به  تعمیر نیاز پیدا می‌شود که یکی از قطعات آن از کار افتاده باشد یا وسیله به طور کامل غیرفعال شده باشد که در این صورت بایستی عملیات تعمیر و یا تعویض قطعه صورت پذیرد که این امر هزینه اضافی را در بر خواهد داشت .

در بخش‌های بعدی از موضوع سرویس و نگهداری به تفاوت‌های سرویس و نگهداری و تعمیر موردی خواهیم پرداخت.

با مجله الفارس همراه باشید

نوشتهٔ قبلی
آسانسورها سبز می‌شوند!
نوشتهٔ بعدی
نصب آسانسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Instagram

شرکت الفارس ارائه دهنده

 مشاوره فنی و تخصصی به مشتریان در زمینه آسانسورها و پله‌های برقی.

نصب آسانسورهای  و پله برقی مدرن با استفاده از تجهیزات با کیفیت.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و اضطراری آسانسورها بر اساس استانداردهای ایمنی.

ارتقاء و به‌روزرسانی آسانسورهای قدیمی به منظور افزایش کارایی و ایمنی.

دارنده گواهی از سندیکای آسانسور و گواهی صمت،

 اخذ فوری استاندارد آسانسور

الفارس متخصص سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی