آسانسور به عنوان یکی از ارکان مهم ساختمان امروزه به یکی از پرکاربردترین وسیله نقلیه عمودی در بین مردم در سراسر جهان تبدیل شده است و سرویس و نگهداری آسانسور به عنوان یکی از اجزای اصلی و شاید شیرازه اصلی ساختمان تلقی می‌شود و نگهداری و بهینه نگه‌داشتن آن دغدغه اصلی مدیران ساختمان‌ها می‌باشد.

در این مقاله کوتاه سعی داریم انواع سرویس و نگهداری را نام برده و دو مورد از مهمترین آن‌ها را به اختصار شرح دهیم و سپس به معرفی خدمات سرویس و نگهداری شرکت آسانسور و پله‌برقی الفارس بپردازیم.

شما میتوانید در این لینک مطالب آموزشی در خصوص سرویس و نگهداری آسانسور را مطالعه کنید.

انواع سیستم برای سرویس کردن آسانسور به 9 دسته زیر تقسیم شده است:

  • سرویس آسانسور خراب شده؛
  • سرویس آسانسور قبل از خراب شدن؛
  • سرویس کردن و مراقبت از آسانسور؛
  • سرویس و تعمیرات برای اصلاح آسانسور؛
  • سرویس برای استفاده کامل‌تر؛
  • سرویس و نگهداری ناب؛
  • سرویس دوره‌ای؛
  • سرویس برای اطمینان بیشتر؛
  • سرویس واکنش سریع.

با توجه به اهمیت (پر کاربرد بودن)  سرویس آسانسور خراب شده و سرویس آسانسور قبل از خراب شدن  به شرح کوتاهی هر کدام خواهیم پرداخت.

سرویس کردن آسانسورهای خراب شده

سرویس و تعمیر پس از خراب شدن با فرض شکسته شدن آسانسور یا خراب شدن و عیب یک قطعه صورت خواهد پذیرفت؛ زمانی که آسانسور خراب شود سرویس صورت خواهد گرفت که در ایران بسیار رایج است. هنگامی که آسانسور ناگهان خراب شود سرویس کردن مدت زمان بیشتری را لازم دارد چون خرابی یا عیب یک قطعه روی سایر قطعات هم تأثیر خواهد گذاشت و البته هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

سرویس کردن آسانسور قبل از خراب شدن

سرویس قبل از خرابی به صورت دوره‌ای است و باعث عقب افتادن و کمتر شدن تعمیر خواهد شد که به صورت ناگهانی و بی‌برنامه است. این روش یک روش پیشگیرانه با برنامه‌ریزی و زمان ویژه است که با هدف جلوگیری از فرسودگی غیرعادی آسانسور و کمتر شدن اتفاقات ناگهانی صورت خواهد پذیرفت. سیستم پیشگیرانه طبق برنامه فعالیت خود را پیش خواهد برد.

از مزایای سرویس آسانسور قبل از خرابی حفظ آسانسور به صورت برنامه‌ریزی شده با استفاده از چک لیست‌ها و کمتر شدن میزان خرابی آسانسورها است.  همچنین هزینه‌ها در بلندمدت کمتر خواهد شد و آسانسور کمتر به روغن کاری و نظافت قطعات نیاز خواهد داشت.

بزرگترین فواید روش پیشگیرانه موارد زیر است:

  • اطلاع از وضعیت آسانسور؛
  • کمتر شدن هزینه تعمیرات؛
  • کمتر شدن توقف آسانسور؛
  • عملکرد شفاف سرویسکار؛
  • اطلاع از نقص‌های اساسی.

خدمات سرویس و نگهداری شرکت آسانسور و پله‌برقی الفارس

شرکت الفارس همزمان با تأسیس نسبت به ایجاد مجهزترین و مجرب‌ترین کادر فنی_مهندسی جهت اجرای عملیات نصب، راه‌اندازی، سرویس_نگهداری و خدمات پس از فروش آسانسور و پله‌برقی اقدام نمود. این مجموعه دارای پرسنل متخصص در زمینه‌های مختلف عمران، مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و… بوده و با حضوری فعال در سراسر کشور خدمات مشاوره‌ای و پس از فروش در زمینه آسانسور و پله‌برقی را ارائه می‌نماید.

این شرکت تعمیرات مرکزی، بازسازی و تدارکات خدمات پس از فروش تولیدات مختلف کارخانه را برعهده داشته و از پشتیبانی سایر معاونت‌های آموزشی، طراحی_مهندسی و خدمات ویژه بهینه نظارت از سوی نظارت مداوم معاونت کنترل کیفیت نیز بهره می‌گیرد.

مدیریت این شرکت با سازماندهی واحدهای مختلف فنی_مهندسی نسبت به ارائه خدمات بهینه پس از فروش نظیر نصب، راه‌اندازی و سرویس_نگهداری آسانسورها و پله‌برقی‌ها متناسب با کیفیت بالای این تولیدات و منطبق با مقررات و استانداردهای بین‌المللی و استاندارد ایران اقدام نموده است و همچنین با بکارگیری روش‌های نوین و با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته از دقت و سرعت عمل بالایی در اجرای این عملیات برخوردار می‌باشد.

مدیریت سرویس و نگهداری

پس از نصب و راه‌اندازی آسانسور و پله‌برقی با تأیید مدیریت کنترل کیفیت مبنی بر انجام عملیات اجرائی منطبق بر استانداردهای ایران مجموعه آسانسورها و پله‌برقی‌ها تحویل گروه سرویس و نگهداری جهت راهبری خواهد شد.

در این بخش در ابتدا برای هر آسانسور و پله‌برقی که به این بخش تحویل داده می‌شود شناسنامه‌ای شامل کلیه مشخصات فنی و سایر اطلاعات مورد نیاز صادر شده و سپس درخواست کارفرما و شرایط قرارداد منعقده عملیات سرویس و نگهداری به صورت نگهدار مقیم و یا به روش سرویس سیار انجام می‌پذیرد.

ادامه دارد…

نوشتهٔ قبلی
تفاوت تعمیرات پیشگیرانه با تعمیرات اضطراری
نوشتهٔ بعدی
نرخ نامه سرویس سندیکای آسانسور 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Instagram

شرکت الفارس ارائه دهنده

 مشاوره فنی و تخصصی به مشتریان در زمینه آسانسورها و پله‌های برقی.

نصب آسانسورهای  و پله برقی مدرن با استفاده از تجهیزات با کیفیت.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و اضطراری آسانسورها بر اساس استانداردهای ایمنی.

ارتقاء و به‌روزرسانی آسانسورهای قدیمی به منظور افزایش کارایی و ایمنی.

دارنده گواهی از سندیکای آسانسور و گواهی صمت،

 اخذ فوری استاندارد آسانسور

الفارس متخصص سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی