برترین شرکت های آسانسور و پله برقی

در این مقاله سعی داریم به معرفی برترین شرکت های آسانسور و پله برقی و راهروی متحرک در دنیا و ارائه مختصری از فعالیت‌ها و سوابق برندها بپردازیم. در این راستا براساس نشریات و منابع معتبر موجود12  شرکت برتر جهانی در این زمینه انتخاب کرده‌ایم که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1-شرکت اوتیس (Otis)

شرکت Otis توسط Elisha Otis در شهر نیویورک آمریکا و در سال 1854، پس از توضیحات وی در مورد مکانیسم ایمنی خاص این آسانسور در نمایشگاه Crystal Palace واقع در نیویورک، تأسیس شد .

شرکت Otis در بیش از 200 کشور در سراسر جهان به ارائه خدمات خود می‌پردازد. برج آزمایشی آسانسور این شرکت به همراه دفتر مرکزی آن در ایالت Bristol واقع شده است. این شرکت بنابر ادعای خود دارای بالاترین درآمد تولید آسانسور در دنیاست که شهرت و کیفیت آن بر همه واضح است.

اوتیس در تعدادی از معروف‌ترین سازه‌های جهان آسانسور نصب کرده است. سازه‌هایی نظیر: برج ایفل، ساختمان امپایراستیت، ساختمان مرکز تجارت جهانی، برج وحشت دیزنی لند، برج‌های دوقلوی پتروناس، برج خلیفه، هتل دل کورونادو، آسانسور پیزا در برج لیک پوینت و برج اسکایلون.

از نظر آماری، اوتیس شناخته شده‌ترین شرکت حمل و نقل است. به گفته نشریه United Technologies فقط با آسانسورهای اوتیس جمعیتی به اندازه جمعیت جهان در هر 9 روز جابجا می‌شوند.

2-شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپن Mitsubishi Electric))

شرکت میتسوبیشی الکتریک در سال 1921 راه‌اندازی شد. این شرکت یکی از برترین شرکت های آسانسور و پله برقی رکوردار در تولید آسانترین، بلندترین و سریع‌ترین آسانسورهای دو طبقه‌ای جهان است.

شرکت میتسوبیشی در سال 1931 آغاز به تولید آسانسور و پله برقی کرد. در سال 1980 این شرکت اولین اینورتر های VVVF آسانسورخود را وارد خط تولید کرد. در سال 1985 این شرکت آسانسورهای خود را در شمال آمریکا نصب کرده و اولین پله برقی خمیده در جهان را اختراع و در Osaka ژاپن نصب کرد .
در سال 1993 این شرکت آسانسورهای برج Yokohama ژاپن را که جزو سریعترین آسانسورهای جهان تا سال 2004 بود تأمین کرد . در سال‌های 2000 آسانسورهای تولید شده بدون موتورخانه وارد خط تولید شد .
دفتر مرکزی این شرکت در توکیو ژاپن واقع شده و کارخانه سازنده محصولات آن در Inazawa ژاپن می‌باشد. همچنین برج آزمایشی این شرکت که SOLAE نامیده می‌شود و جزو بلندترین برج‌های جهان می‌باشد، در این شهر واقع شده است.

3- شرکت شیندلر ( (Schindler

شرکت شیندلر در سال 1874 میلادی توسط رابرت شیندلر و ادوارد ویلگر در شهر لوزان سوییس تأسیس شد.
شركت شیندلر با قدمتی بـالغ بر 135 سال یـكی از بزرگترین و مطرح‌ترین تولیدكنندگان آسانسور، پله برقـی و پیاده‌روی متحرك در جـهان می‌باشد.
شركت شینـدلر با دارا بودن بیش از 1000 شعبه در سراسر دنیا و بیش از 45000 پرسنل توانسته رتبه بالایی در تولید پله‌ برقی و بزرگترین عرضه كننده آسانسـور در جـهان را كسـب نماید.

4-شرکت موول (Movel)

شرکت موول یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت آسانسور واقع شده در کشور بلاروس است. این شرکت با بیش از نیم قرن سابقه حرفه‌ای در زمینه ساخت آسانسور و تجهیزات با کیفیت بسیار بالا، 80 درصد محصولات خود را به بیش از 40 کشور جهان صادر می کند. شرکت الفارس مفتخر بوده که نماینده انحصاری این برند بزرگ در ایران بوده و با داشتن گواهینامه رسمی از این شرکت به طراحی و ساخت انواع آسانسورها و بالابرها و… مطابق بالاترین استاندارهای روز اروپا می‌پردازد.

5- شرکت کونه فنلاند (Kone)

کونه، شرکت خدمات مهندسی فنلاندی است، که در سال 1910 تأسیس شد و ساختمان مرکزی آن، در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد.

شرکت کونه، پنجمین تولید کننده دستگاه‌های آسانسور در سراسر جهان است، همچنین به تولید پله‌های برقی و نصب و خدمات تعمیر و نگهداری نیز می‌پردازد. شرکت کونه دارای بیش از 800 شعبه و مراکز ارائه خدمات، در بیش از 40 کشور جهان است، که بالغ بر 32،500 نفر در این شعب، اشتغال دارند.

از پروژه‌های بسیار جالب شرکت می‌توان به آسانسور پانورامیک ساختمان لیدن هال لندن اشاره کرد که در عرض 30 ثانیه مسافران را به طبقه 45 ساختمان می‌رساند، جایی که می‌توان تمام لندن را از آنجا مشاهده کرد.

6-شرکت تیسن کروپ اسپانیا (ThyssenKrupp)

شرکت آسانسور Thyssenkrupp یک شرکت خوشه‌ای چند ملیتی است که دفاتر اصلی آن در دویسبورگ و اسن آلمان است. این مجموعه، 670 شرکت زیرمجموعه در سراسر دنیا دارد. تیسن کروپ تنها در اسپانیا که فعالیت اصلی ساخت آسانسور در این کشور متمرکز است 5500 کارمند دارد و 1٫6 میلیارد یورو درآمد کسب می‌کند.

7-شرکت فوجی تک ژاپن (Fujitec)

شرکت آسانسور و پله برقی فوجی در سال 1948 توسط Shotaro Uchiyama به منظور تحقیق، تولید، فروش و نصب و راه‌اندازی آسانسور و پله برقی تأسیس گردیده است. شرکت فوجی دارای دفاتر رسمی عملیاتی در کشورهای آمریکا، ژاپن، شرق آسیا و اروپا می‌باشد و در مراکز یاد شده شبکه‌های پیشرفته‌ی عملیاتی خود را راه اندازی نموده است. ساختمان تحقیق و توسعه فوجی تک در چین در ناحیه صنعتی سونگ جیانگ در شانگهای قرار دارد و تقریبا 15 هکتار مساحت دارد. این فضا به تأمین قطعات و اجزا تخصیص یافته است.

8-شرکت داور (Dover)

این شرکت در سال 1955 تأسیس شد. این شرکت به آرامی کار خود را آغاز کرد اما همیشه رقیبی سرسخت برای شرکت‌های مطرح بود.

با توجه به رشد این شرکت چند ملیتی، شرکت Thyssen آن را خریداری کرد و منجر به ادغام ThyssenDover گردید. بنابراین عمر این شرکت از سال 1955 تا 1999 بود که به پایان رسید.

در همان سال Thyssen کمپانی تولید محصولات آسانسور و پله برقی در کشورآمریکا را که به نام Dover Elevators فعالیت می‌کرد از برند ThyssenDover به ThyssenKrupp تغییر نام داد .

دفتر مرکزی این شرکت در ممفیس ایالات متحده قرار دارد، از سال 2014 درآمد خالص این شرکت 775 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. و نیروی کار آن بیش از 26000 کارمند است.

9-شرکت هیتاچی ژاپن (Hitachi)

شرکت هیتاچی در سال 1910 در ژاپن تأسیس شد و در حال حاضر به یکی از  برترین شرکت های آسانسور و پله برقی  در این کشور با 389752 نفر پرسنل تبدیل شده است .این شرکت به صورت مداوم در حال تحقیق در زمینه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و همچنین نوآوری در محصولات خود می‌باشد. بیش از 6% فروش جهانی این شرکت صرف برنامه تحقیق و توسعه می گردد. این حجم سرمایه‌گزاری بالا موجب شده که هیتاچی در دنیا به اولین‌ها نائل شود.

10-شرکت سیگما (Sigma)

کمپانی تولید کننده آسانسور سیگما در کشور کره جنوبی فعالیت می‌کند. آسانسور سیگما در سال 2001 بعد از انعقاد قرارداد همکاری مشترک در سال 1999 بین شرکت‌های Otis و LG Electronics که در آن زمان LG-OTIS نامیده می‌شد، تأسیس شد. در همان زمان کارخانه تولید محصولات شرکت سیگما و برج آزمایشی آسانسور, که قبلا توسط GoldStar تا سال 1994 و LG از سال 1994 مورد استفاده قرار می‌گرفت، به شهر Changwon کره جنوبی منتقل شد. تا سال 2006 کمپانی سیگما تعداد 53,715 دستگاه را به بیش از 75 کشور جهان صادر کرد و در سال 2009 نشان عالی KOTRA را از آن خود کرد .

این شرکت چون یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آسانسوری Otis OEK کشور کره بوده و گاهی تحت برند LG-OTIS و LG-OTIS Elevator Company در کره نیز شناخته می‌شود.

11-شرکت اکسپرس لیفت (Express lift)

شرکت آسانسوری Express در اصل متعلق به کمپانی جنرال الکتریک بوده و در سال 1917 توسط ادغام جنرال الکتریک و Easton در Northampton انگلیس شروع به فعالیت کرد. در سال 1928 شرکت Smith,Major & Stevens به Express پیوست و در سال 1960 Easton از این شراکت کناره‌گیری کرد و به تولید آسانسورهای مخصوص به خود اقدام کرد.
در اواخر سال 1970 در کشور انگلیس شهر Northampton ، برج آزمایشی این شرکت ( هم اکنون به نام National Lift می باشد ) ساخته شد و در سال 1982 به اتمام رسید که برای تحقیق و بررسی در مورد آسانسورهای این شرکت بکار برده می‌شد .
در سال 1995 شرکت Express با شرکت انگلیسی دیگری به نام Evans Lifts ادغام شد و سپس محصولات خود را به نام هردو شرکت ExpressEvans عرضه کرد. دو سال بعد، ExpressEvans توسط Otis خریداری شد. علاوه بر این ، شرکت جنرال الکتریک ( بخش آسانسور) در کشور هنگ کنگ در سال 1999 توسط Otis خریداری شد. امروزه هر دو شرکت ExpressEvans تحت زیر مجموعه Otis مشغول به فعالیت می‌باشند.

12-شرکت ویتور (Wittur)

شرکت ویتور در سال 1968 میلادی فعالیت خود را در زمینه آسانسور و قطعات مرتبط در کشور آلمان شروع کرد. شرکت ویتور امروزه به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت آسانسورهای بدون موتورخانه با قابلیت‌های بالا و تنوع محصولات شناخته شده است. شرکت ویتور دارای مدیریت چند قاره‌ای است که هر یک از اعضای هیئت مدیره علاوه بر وظایف خود در شرکت مادر وظایف مدیریت ویتور منطقه‌ای خود را نیز به عهده دارند، که این گروه ویتور را تشکیل می‌دهند.

نوشتهٔ قبلی
آسانسور MRL
نوشتهٔ بعدی
قطعات آسانسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Instagram

شرکت الفارس ارائه دهنده

 مشاوره فنی و تخصصی به مشتریان در زمینه آسانسورها و پله‌های برقی.

نصب آسانسورهای  و پله برقی مدرن با استفاده از تجهیزات با کیفیت.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و اضطراری آسانسورها بر اساس استانداردهای ایمنی.

ارتقاء و به‌روزرسانی آسانسورهای قدیمی به منظور افزایش کارایی و ایمنی.

دارنده گواهی از سندیکای آسانسور و گواهی صمت،

 اخذ فوری استاندارد آسانسور

الفارس متخصص سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی